Jak se tak člověk pohybuje na Facebooku a nemusí to být zrovna z profesního hlediska, kolikrát mě zaráží množství smajlíků a různých emotikon, které se zde v příspěvcích nachází. U virálních a “bezděčných” příspěvků bych to ještě pochopil, ale u placených propagačních a firemních? To mi někdy hlava nebere.

 

Facebook pro mládež a dospělé

V případě cílení na děti a mládež (do 18 let) je to celkem smysluplné. Děti mají rádi barvičky, obrázky a tak dále. Ať se mládež baví, když už tam je. Bez tak to na nic jiného nepoužívají, než na vzájemnou interakci a zábavu. A smajlíků přibývá.

Facebook smajlíci, activities

 

Když se posuneme výše, mezi dospělé, Facebook začíná fungovat jako silný reklamní kanál propagující vše od prodeje nábytku po dovolené či investování. Zde bychom měli se smajlíky notně ustupovat, protože nevěřím, že bude nějakého čtyřicátníka shánějícího nový nábytek zajímat “omalovánka” s vytlemeným smajlíkem, že právě tato pohovka je pro něj to nejlepší.

 

Všeho moc škodí

Když vložíme do placeného či firemního příspěvku decentní usměvavý smajlík, určitě se tím nikoho nedotkneme a můžeme téma mírně odlehčit či zatraktivnit. Je to kýžený bonus. Pokud však do takovéhoto obsahu vložíme 5 emotikon a ideálně 2 za sebe, co si o nás potencionální zákazník pomyslí? Že to děláme ze srandy? Že si ze zákazníků děláme legraci?

Pokud bych měl firmu, snažil bych se na veřejnost vystupovat reprezentativně a smajlíky bych se snažil používat skutečně minimálně. Co myslíte vy?

Smajlíci na Facebooku: čím více, tím lépe?
Štítky:        

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *