Odorik: jak nastavit nahrávání hovorů? Neuvěřitelně snadno

VoIP Odorik umí zcela zdarma nahrávat příchozí a odchozí hovory. Nepotřebujete vůbec žádné specializované vybavení nebo software.

Představení virtuálního operátora Odorik jsme tu měli už dříve. Pro připomenutí zmíním, že jeho hlavní předností je cena, ale jak si i nyní ukážeme, umí toho opravdu hodně.

Proč hovory nahrávat?

V první řadě si musíme zodpovědět na otázku, proč bychom vůbec měli potřebu tel. hovory nahrávat? V obchodní sféře je potřeba evidovat záznamy objednávek, reklamací atd. V tomto případě je zcela běžné, že volajícího hlasový automat upozorní, že hovor může být monitorován. Pokud nesouhlasí, ať zavěsí.

V privátní sféře je to jiné. Nenapadá mě důvod, proč by měl volaný nebo volající hovor nahrávat. A i kdyby si ho nahrával jen pro své privátní účely, k čemu by mu to bylo?

Osobně jsem názoru hovory nenahrávat. V korporátní sféře by měly být všechny vztahy řešeny písemně (černé na bílém). Vyhneme se tak problémům se zákonem o ochraně osobních údajů apod.

Odorik a nahrávání hovorů

Ukážeme si, jak jednoduše nastavit nahrávání příchozích a odchozích hovorů sítě Odorik. Nebudeme k tomu potřebovat žádné externí zařízení, ani adaptér s funkcí nahrávání. Nastavení provedeme přímo ve webovém rozhraní správy účty a bude se jednat o nastavení na jednotlivé linky. Po přihlášení se přesuneme do jejich výčtu, jak je znázorněno na obrázku níže.

Nastavení linek ve webové administraci VoIP Odorik

Zde si vybereme linku, pro kterou chceme nahrávání hovorů nastavit. Do nastavení se dostaneme kliknutím na položku Číslo v síti (linka). Zde můžeme upravovat spoustu parametrů a vlastností dané linky. Toto nastavení nemá vliv na ostatní linky.

Nás v tuto chvíli zajímají tyto položky:

  • Email pro zasílání nahraných hovorů
  • Nahrávání hovorů
Nastavení nahrávání hovorů VoIP Odorik

Obě položky musí byt vyplněné, jinak se hovory nahrávat nebudou. Nahrávání hovorů musí být nastaveno jako aktivní + musí být vyplněn e-mail. Hovory se totiž neukládají do žádné databáze, odkud bychom si je mohli stahovat dle potřeby. Ihned po skončení hovoru (v řádech několika vteřin) na zadaný e-mail dorazí audio soubor v MP3 formátu s nahrávkou hovoru obou stran, tzn. volajícího i volaného.

Nic dalšího není potřeba udělat. Od okamžiku uložení nového nastavení se hovory začnou zaznamenávat.

Jak vypadá e-mail se zprávou o nahrávání hovorů

E-mail už v předmětu zprávy obsuje všechny důležité informace o uskutečněném hovoru, jedná se o tyto údaje:

  1. datum hovoru,
  2. čas začátku hovoru ve vteřinách,
  3. čísla volajícího a volaného,
  4. délku hovoru v sekundách.

Hovory se nahrávají od okamžiku zvednutí telefonu, vyzvánění se neukládá. Pokud vaše volání přijme automat (IVR), nahrává se i tento automat.

Hovory se nikam neukládají

Dle výše uvedeného, Vaše hovory se nikam na server nezálohují. Ono je to vcelku logické, protože je Odorik „pouze“ VoIP operátorem a virtuálním mobilním operátorem společnosti T-Mobile. Na takovéto záznamy by musel mít skutečně velká datová úložiště, což je nákladné a dozajista by se to projevilo v cenách hovorů.

Nahrávací REC tlačítko

Funkce zcela zdarma

Tato funkce sítě Odorik není zpoplatněná, nepotřebuje registraci apod. Je zcela zdarma pro všechny uživatele, bez rozdílu, jestli aktivně voláte nebo jen hovory pasivně přijímáte. Dokonce nepotřebujete žádný specializovaný software, Odorik se o vše postará za Vás.

Pokud však chcete tuto funkci používat, měli byste volající nebo volané o této skutečnosti informovat. Pípnutí, cvaknutí apod. před monitoringem neuslyšíte, takže ani nevíte, kdo si vás nahrává. Ale takové to je třeba i u nahrávání hovorů na iPhone, že?

Napsat komentář