Parkovací aplikace ParkSimply je jedna velká tragédie. Vyřešeno aktualizací 3. 7. 2022

Datum poslední úpravy:

Štítky: parkování | ParkSimply

Reklama

Placení parkování pomocí online aplikace je super nápad a už nějakou dobu obecně funguje, ale moje zkušenosti s parkovací aplikací ParkSimply jsou rozporuplné. Před několika týdny se aplikace rozbila a není síla ji dát pro provozuschopného stavu, bohužel :-( Na podpoře Google Play se objevují fádni rady s pomocí.

Stručně o aplikaci

Aplikace ParkSimply je určena pro mobilní telefony se systémem iOS a Android a nahrazuje parkovací lístek. S ní už nemusíte ve vybraných lokalitách hledat parkovací automaty a nosit drobné po kapsách. Stačí jednoduše zaplatit mobilem. Alespoň taková je představa.

První dojem byl pozitivní

Když jsem aplikaci vyzkoušel poprvé, byl jsem s zí nadšený. Bylo to před několika měsíci, když jsem potřeboval zaparkovat na rozumném místě ve Vysokém Mýtě a neměl u sebe drobné (hodí se do automatů na kávu atd.). Nezbývalo mi tedy nic jiného, než pomocí QR kódu nainstalovat aplikaci. QR kód ParkSimply je na všech parkovacích stojanech, kde je možné ji použít.

V rozhraní aplikace je možné zadat lokalitu (město), nebo si pomocí GPS nechat lokalitu najít. Dále do aplikace doplníme SPZ a typ vozidla (auto, autobus, motorka) a zvolíme způsob platby. Následně už jen zadáme parametry parkování, resp. jak dlouho budeme parkovat. Ve Vysokém Mýtě je obvyklá cena 10 Kč za první hodinu. Zadanou platební kartu máme možnost do aplikace uložit, takže další nákup parkovacího lístku online už je otázkou chvilky. Toto vše mi trvalo cca 5 minut, než jsem se v ParkSimply rozkoukal.

Rozhraní aplikace ParkSimply
Rozhraní aplikace ParkSimply

Aplikace vypadává, vývoj neřeší

Několikrát jsem si zaplatil lístek přes ParkSimply a už jsem si pomalu začínal zvykat, že nebudu potřebovat drobné a parkování budu řešit přes telefon. Mám aktualizovaných Xiaomi Redmi Note 7. Ale cca před 2 týdny přišlo vystřízlivění.

Manželka mi před několika týdny oznámila, že ji na mobilu značky Samsung přestala aplikace ParkSimply fungovat. Naštěstí jsem ji v té době nepotřeboval, takže jsem nemohl potvrdit nebo vyvrátit, že se rozbila aplikace, že není problém na mobilu. Před 2 týdny jsem však potřeboval parkovat u plovárny ve Vysokém Mýtě a až na místě jsem zjistil, že uložené SPZ a další údaje aplikace „zapomněla“. No nic, říkal jsem si, a chtěl jsem je znovu vložit, ale ParkSimply se mnou odmítla spolupracovat. Na tlačítka uložení nereagovala, při snaze podívat se do nastavení okamžitě spadla atd.

Opět jsem se tedy musel vrátit k drobným, takže pro mě opravdu velké zklamání. Co bych asi mohl čekat od nekomerční aplikace, že? Na stránkách společnosti GLOBDATA a.s., která stojí za vývojem, jsem nic nenašel a ani na webu aplikace. V recenzích na Google Play jsem našel běžnou odpověď: „Dobrý den, podařilo se nám detekovat určité stavy při synchronizaci dat aplikace se serverem, které mohou vést k popsaným problémům. Intenzivně připravujeme úpravu a novou verzi aplikace. V této chvíli při popsaných problémech se zadáváním doporučujeme aplikaci přeinstalovat.„, ale tato reakce je již z 12. ledna 2022. OK, zkusil jsem tedy odinstalovat, vyčistit a znovu nainstalovat, ale ani za 3 měsíce aplikace stále nefunguje?

Kdyby se jednalo o e-shop nebo jiný komerční počin, jako šéf bych se staral o okamžitou nápravu, ale v případě veřejné služby to očividně nefunguje. Však také průměrné hodnocení 2,5 hvězdiček mluví vše. Za mě je to velká škoda, protože by se tak spoustě lidem určitě ulevilo.

Hodnocení aplikace ParkSimply na Google Play
Hodnocení aplikace ParkSimply na Google Play

ParkSimply nefunguje, drobné nemám. Co teď?

Možná pro zamyšlení by mě zajímalo, co by policie dělala v případě, kdyby mě „načapala“, jak stojím na placeném parkovišti a nemám zaplacené parkovné? Pokud prostě řeknu, že drobné nemám a aplikace se rozbila, budou na to přihlížet jako na polehčující okolnost? Asi ne, ale každopádně by za to měl být někdo pořádně vytahán za uši.

Aktualizace 3. 7. 2022 a vymazání dat problém řeší

Dne 3. 7. 2022 přišla aktualizace (po více jak půl roce), která problém řeší. Obsahuje tyto body:

  • Přepracované ukládání dat aplikace.
  • Zrušena platba kartami CCS.
  • Upravena komunikace s platební bránou.

Pokud však máte již nabořenou aplikaci a aktualizace problém nevyřešila, může být potřeba promazat data v mobilním telefonu. To je přímo doporučováno ze strany vývoje a u mého telefonu Xiaomi Redmi Note 7 to najdete v místě Nastavení => Aplikace => Správa aplikací => ParkSimply => Úložiště => Vymazat data.

Jak jsem opravu popohnal

Na závěr v krátkosti napíšu, jak jsem tuto opravu popohnal, protože to byl docela zajímavý sled událostí.

V první řadě (přelom května a června) jsem o problému napsal na vývojářskou společnost Globdata a.s., ale bezúspěšně. Napsal jsem tedy na dopravní odbor MěÚ Vysoké Mýto, který si myslím, že by měl být dotčený. Po několika dnech jsem od paní z úřadu dostal e-mailovou odpověď, že můj e-mail postoupí na oprávněnou instituci. Za dalších několik dní se mi ozval pán z Policie ČR, ke které se dostala moje „stížnost“. Opět jsem musel celou situaci popsat a vysvětlit; byl skoro konec června. Uplynul týden a oprava byla na světě! Od té doby aplikace ParkSimply funguje, tak uvidíme, jak dlouho vydrží.

Reklama

Napsat komentář