Budoucnost Google Ads? Platit jen za výsledky

Kdo se pohybujete v oblasti online marketingu, snad každý slyšel o nástroji Google Ads (spuštěn v roce 2000 jako Google AdWords). Ten od té svého vzniku prošel mnoha úpravami jak po stránce vzhledu, tak po …

Online marketing budoucnosti

Kdo se pohybujete v oblasti online marketingu, snad každý slyšel o nástroji Google Ads (spuštěn v roce 2000 jako Google AdWords). Ten od té svého vzniku prošel mnoha úpravami jak po stránce vzhledu, tak po stránce funkčnosti.

Nyní ho tu máme se strategií Plaťte jen za výsledky. Podle názvu to zní skvěle. Bylo by fajn platit jen za to, co přinese, vydělá. Jak toho chce docílit?

Google nás zná, skvěle

Společnost Google má zcela dominantní postavení v rámci celého světa. Služba Vyhledávání Google získala podíl 85 % z celkového koláče hledání. Na 2. místě se umístil Bing společnosti Microsoft se 7,6 %. To je o celý řád méně.

Statistic: Worldwide desktop market share of leading search engines from January 2010 to January 2022 | Statista
Find more statistics at Statista

Většina webů používá ke sledování návštěvnosti, měření uskutečňování konverzních cílů a dalších událostí nástroj Google Analytics, který je zdarma pro každého. Tedy pro nekomerční i komerční užití. Díky němu získává Google obrovské množství informací. A to ani nemluvím o všude přítomných Googlebotech, kteří neustále prochází internetové stránky celého světa.

Suma sumárum, Google toho o nás ví víc, než my sami. A všechna tato data umí využít. Kde, ptáte se? Přece v reklamách.

Chytré kampaně se o vše postarají samy

Za těch X-let sledování a ukládání dat má Google tu největší databázi na světě. Nás, lidí. Díky tomu se snaží “podsouvat” nám právě takové reklamy, které by nás měly co nejvíce zaujmout a dohnat ke konverzi, většinou nákupu.

Pokud máte letité zkušenosti práce s Google Ads (dříve Google AdWords), tak určitě víte, jakou dalo práci nastavit všechny ty zájmy, cílení a další specifikace reklamních kampaní a sestav, aby se zobrazovaly relevantnímu publiku. To už neplatí a tzv. standardní kampaně už začínají být historií. Google si natolik věří, že všechny tyto údaje dokáže interně nastavit sám a lépe. Dokáže to?

Hluboce zamyšlená žena nad notebookem
Hluboké zamyšlení

Smart kampaně převažují

Ze začátku to samozřejmě nebylo růžové a dobře nastavené standardní kampaně měly navrch před tzv. chytrými. Ty byly tak výkonné a dosahovaly stejných cílů za větší náklady.

To se však postupně měnilo a nyní bývá chytrá (smart) kampaň zacílená na konverzi nebo hodnotu konverze (dvě základní strategie kampaní Google Ads) efektivnější. Roce 2021 se navíc objevila kampaň “Maximální výkon”, která má ve svém nastavení pouze 2 nabídky:

  • Maximalizovat konverze
  • Maximalizovat hodnotu konverze

Zahrnuje v sobě snad všechny rozumné kanály, které Google má, od vyhledávání přes Google Nákupy až po obsahové a video sítě. Tato kampaň tedy umí vše. A většina marketingových agentur je má ve svém základu.

Minimum kontroly, maximální důvěra

Čím více chytrá kampaň, tím méně průhledná. U kampaně Maximální výkon (Max performance) už ani nevidíme, jaká částka rozpočtu jde do jakého kanálu (vyhledávací, obsahová, Google Nákupy atd.). Prostě jen platíme a vidíme výsledky. To je to, co nám Google slibuje. Daří se mu to?

No několika měsících testování a ostrého provozu musím konstatovat, že se to Google skutečně daří, chce to trpělivost. Není to ale úplně ve všech případech; o tom si napíšeme někdy příště. Souhlasíte?

Každopádně nezapomeňte, že mně můžete kdykoliv kontaktovat na tel. čísle 779 990 334 nebo e-mailu info@vojtechkral.cz, pokud budete potřebovat pomoc s marketingem.

Napsat komentář