Pojem „retro“. Kdy ho používat a co vlastně znamená?

Datum poslední úpravy:

Štítky: marketing | retro

Mezi nejvíce profláknutá slova a pojmy patří „retro“. Určitě všichni víme, co znamená. Je to něco neaktuálního, starého, něco, co už prostě nefrčí.

Jak ale máme opravdu poznat, že se jedná o retro? Vždyť se s tím setkáváme na internetu (spousta e-shopů je na retru založených), v televizi, v rádiu a slýcháme to i kolem sebe.

Retro rádio

 

Pojem retro je subjektivní

Existuje spousta módních návrhářů, pisálků, designerů, moderátorů a zástupců dalších profesí, kteří jasně říkají, co je retro, ale já s tím prostě mnohdy nesouhlasím.

Například i 20 let stará písnička může být pořád oblíbená, hraná a žádaná. A jenom kvůli tomu, že vznikla před 20 lety, budeme říkat, že jde o retro?

Koncem 20. a počátkem 21. století lidé ukázali, že například není žádný jednotný styl oblékání, že se dá nosit cokoliv.

Retro šaty

 

Retro je marketingový tahák

Pojem retro je hlavně silný marketingový tahák, který prodává. Vždyť i Lídl má kupříkladu „RETRO TÝDEN“, kdy se na pultech objevují přebalené produkty do old-style vzhledu. A jaký je o ně zájem.

Pokud je tedy marketér šikovný a dokáže i u nových produktů najít nějakou podobnost s nějakým jeho předchůdcem z let dřívějších, může produkt nazvat retro.

Navíc je spousta výrobků, které se vyrábějí tak, aby už tak vypadaly. Ty se obvykle vyznačují vyšší cenou.

Retro rádio SENCOR

 

Po kolika letech je něco retro?

Jak jsme si výše ukázali, není možné jednoznačně říct, že je něco retro a něco ještě ne. A už vůbec nejsme schopni říct, že například po 5 letech se z výrobku stává retro výrobek. Spousta lidí se o to ale snaží a nám to očividně nevadí.

Napsat komentář

Reklama