Mezi nejvíce profláknutá slova a pojmy patří “retro”. Určitě všichni víme, co znamená. Je to něco neaktuálního, starého, něco, co už prostě nefrčí.

Jak ale máme opravdu poznat, že se jedná o retro? Vždyť se s tím setkáváme na internetu (spousta e-shopů je na retru založených), v televizi, v rádiu a slýcháme to i kolem sebe.

Retro rádioZdroj: Pixabay

 

Pojem retro je subjektivní

Existuje spousta módních návrhářů, pisálků, designerů, moderátorů a zástupců dalších profesí, kteří jasně říkají, co je retro, ale já s tím prostě mnohdy nesouhlasím.

Například i 20 let stará písnička může být pořád oblíbená, hraná a žádaná. A jenom kvůli tomu, že vznikla před 20 lety, budeme říkat, že jde o retro?

Koncem 20. a počátkem 21. století lidé ukázali, že například není žádný jednotný styl oblékání, že se dá nosit cokoliv.

Retro šatyZdroj: Pixabay

 

Retro je marketingový tahák

Pojem retro je hlavně silný marketingový tahák, který prodává. Vždyť i Lídl má kupříkladu “RETRO TÝDEN”, kdy se na pultech objevují přebalené produkty do old-style vzhledu. A jaký je o ně zájem.

Pokud je tedy marketér šikovný a dokáže i u nových produktů najít nějakou podobnost s nějakým jeho předchůdcem z let dřívějších, může produkt nazvat retro.

Navíc je spousta výrobků, které se vyrábějí tak, aby už tak vypadaly. Ty se obvykle vyznačují vyšší cenou.

Retro rádio SENCORZdroj: Sencor

 

Po kolika letech je něco retro?

Jak jsme si výše ukázali, není možné jednoznačně říct, že je něco retro a něco ještě ne. A už vůbec nejsme schopni říct, že například po 5 letech se z výrobku stává retro výrobek. Spousta lidí se o to ale snaží a nám to očividně nevadí.

Pojem “retro”. Kdy ho používat a co vlastně znamená?
Štítky:    

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *