Správné rozměry bannerů pro Facebook propagaci

V rámci poskytovaných marketingových služeb jsem často dotázán na propagaci na Facebooku. Tu jsem schopen realizovat jak z produktových dat (XML feedů), tak i z bannerů. Bannery jsem schopen vytvářet svépomocí, ale většinou si je …

V rámci poskytovaných marketingových služeb jsem často dotázán na propagaci na Facebooku. Tu jsem schopen realizovat jak z produktových dat (XML feedů), tak i z bannerů. Bannery jsem schopen vytvářet svépomocí, ale většinou si je dodávají sami klienti od grafika.

Jaké rozměry Facebook požaduje?

Pro bannerovou propagaci na Facebooku jsou vyžadovány ideálně 3 formáty:

  • na šířku,
  • na výšku,
  • čtverec.

Tomu odpovídají požadované rozměry. Já doporučuji tyto:

  • 1200×630 px,
  • 1080×1920 px,
  • 1200×1200 px.

Ořez a poměr obrázků

Prakticky je možné dodat mi snímky i s jinými rozměry nebo formáty, protože se v administraci Facebooku dá vybrat (vyříznout) jen ta část, ze které bude propagace.

Avšak pokud budou na kreativě nějaké nápisy, tlačítka apod., ořez není vhodný, protože by mohl zasahovat do těchto prvků. Raději proto dodávat bannery přesně v uvedených rozměrech.

Při tom nezapomínat na bezpečné zóny, o kterých jsem psal dříve: https://www.vojtechkral.cz/blog/bezpecne-zony-v-instagram-reels-a-stories/

Napsat komentář