Česká republika je známá svým počtem e-shopů. Podle nedávné statistiky, kterou jsem slyšel v rádiu, má cca každý 8. člověk e-shop, nebo si ho zkoušel vytvořit. Zástupci společnosti APEK sami tvrdí, že e-shopů je u nás více než dost, ale lidé to stále zkouší a vlastní e-shop prostě chtějí mít. Že by to byl moderní trend?

 

Krabicové řešení vs e-shop na míru?

Celá problematika e-shopů je značně komplikovaná a rozhodně se jí tu nechci nějak komplexně věnovat. V základu lze však říci, že existují 2 druhy e-shopů:

  1. krabicové řešení,
  2. e-shop programovaný na míru.

 

V prvním případě se jedná o již předpřipravené řešení, které obvykle obsahuje naprostou většinou potřebných funkcí (katalog, číselník, moduly nastavení dopravy, cenové politiky, variant produktů atd.). Kompletní zřízení takovéhoto e-shopu může být rámci hodin až týdnů, v závislosti na objemu zboží, jeho komplexnosti a podobně. Cena takovéhoto řešení může být pouhých několik set Kč/měsíc (pronájem). Takové řešení nabízí například Eshop-Rychle.cz.

E-shop na míru bývá podstatně složitější a většinou lepší, ale to nemohu říct se 100% jistotou. Často se totiž setkávám s řešeními na míru, které jsou podstatně dražší, ale kvalitativně zdaleka nedosahují na ona krabicová řešení.

320x100-1504342557.png

 

Na (re)marketingových značkách si mohou e-shopy vylámat zuby

Ze svých zkušenosti coby marketér vím, jaký bývá problém umístit korektně fungující značky pro remarketing i sledování konverzí obecně. Zažil jsem i případy, kdy relativně velká firma nebyla schopna nasadit značku ID produktu či konverzní kód tak, aby daná značka měřila a přinášela užitek.

Naopak se kolikrát stalo, že značka považovala za konverzi třeba jen vstup do košíku a neuvěřitelně tak parchantila výsledné statistiky. A podle takovýchto údajů mám efektivně dělat svou práci?

chybí parametr ID produktu, Google AdsZdroj: Vojtěch Král
chybí parametr ID produktu, Google Ads

 

Pro začátek a menší řešení určitě volit krabici

Pokud si můj příspěvek čte nějaký správce či programátor e-shopu (doufám, že ano), tak se mnou určitě bude rozporovat, že nemám pravdu. Já bohužel (nebo spíš bohudík) vývojář e-shopu nejsem, ale pokud je to alespoň trochu možné, doporučuji použít některé z krabicových řešení.

Opravdu tak ušetříte nemalé finanční prostředky a celkem brzy zjistíte, jestli je pro vás e-shop tím pravým ořechovým. Pokud vám bude krabice vyhovovat, zůstaňte u ní. Pokud ne, vše důkladně zvažte a teprve poté začněte vymýšlet posun dále. Nejhorší řešení bývají ta unáhlená.

Navíc u těchto již hotových řešení obvykle velice dobře funguje zákaznická podpora. Nastavení konverzních či analytických značek (včetně remarketingu) bývá pouhou jednohubkou, tak proč se zbytečně nervovat a složitě dohánět drahé vývojáře?

E-shop na míru? Pozor na (re)marketingové značky
Štítky:        

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *