Vyhledávání a porovnávání oblečení a módy je na českém internetu nyní jednodušší díky zbožovému srovnávači MODIO. Je velice přehledný, nabízí spoustu možností filtrování výběru, běží opravdu svižně a obsahuje minimum rušivých elementů. Je také dobrou příležitostí pro prodejce zboží tohoto segmentu. Nabízí placenou propagaci vlastním bidovacím systémem.
V Česku se zbožovým srovnávačům daří
Tzv. zbožáky jsou v Česku velmi oblíbené především kvůli rychlému zobrazení vzhledu a porovnání ceny, případně zobrazení uživatelských recenzí. Pomineme-li Heuréku či Zboží.cz, které ve svém portfoliu zaujímají sortiment všeho druhu, nejdeme tu i srovnávače zaměřené na specifické segmenty.
Například v oblasti nábytku jsou to FAVI a BIANO. V oblasti módy je to především GLAMI, ale také MODIO, které je novým a méně známým srovnávačem oblečení.
Není divu, že vzniklo a rozvíjí se. Češi jsou zvyklí vyhledávat a porovnávat. Tento návyk si vybudovali především díky Heuréce, která svou propagací v různých kanálech a šíří sortimentu oslovuje lidi všech vrstev. Právem patří mezi jedničku na trhu.
MODIO pro oblečení jako BIANO pro nábytek
Když se na internetu pustíte do hledání například sedací soupravy, zřejmě narazíte na již zmíněné FAVI (jednička v nabízení nábytku na internetu), případně na BIANO (dvojka v nabízení nábytku na internetu). V případě oblečení a módních doplňků bude na prvním místě GLAMI a na druhé místo se blíží právě MODIO.
Přehledně a s dobrou filtrací
Díky specifickému zaměření pouze na oblečení to má MODIO jednodušší z hlediska struktury. Nemusí se snažit na titulní stránce a dalších podstránkách zobrazovat velké množství rozličného zboží. Stačí mu pouze to tematické, ve kterém se člověk velice snadno zorientuje. Případně je možné využít horizontální navigační lišty.
V kategoriích a podkategoriích už vidíme veškeré nabízené zboží, které je možné z levého postranního panelu filtrovat podle barvy, materiálu, výstřihu a mnoha dalších parametrů. Stačí jednoduše kliknout na vybranou možnost a stránka s obsahem se ihned sama aktualizuje. Navíc se nám vyobrazený sortiment prolíná s krátkými informačními a PR texty, které mohou dobře sloužit jako nápověda při výběru.
Klik na obrázek a rychle do e-shopu
U každého vyobrazeného produktu máte v levém dolním rohu logo společnosti (e-shopu), na kterém můžete onen produkt ihned koupit. Když kliknete na obrázek, jste okamžitě přesměrování do internetového obchodu, kde vidíte cenu, popisek, nákupní košík atd. K realizaci nákupu zbývá jen několik málo kroků.
Pokud kliknete namísto na obrázek na název, vstoupíte na detail produktu ve srovnávači MODIO, kde uvidíte kromě prodejní ceny další parametry, informace, související zboží atd. Stále zůstáváte na zbožáku a pokud je u produktu více fotografií, můžete si je v klidu a nerušeně prolistovat.
Když chcete propagovat na MODIO
Ze strany prodejce je MODIO zajímavým kanálem, do kterého se vyplatí investovat. Není zdaleka tak velký jako dříve uvedené srovnávače, ale potenciál a návštěvnost má. Objednávky z něj také probíhají a při to velmi nízkém PNO.
Propagace probíhá v režimu PPC, kdy si nastavíte základní výši biddingu (min. 2 Kč) a zvolíte si jednu ze strategii nabízení:
- Nechci využívat rozšířené nastavení ceny
- Rozšířená bidding strategie dle cenových rozsahů
- Rozšířená bidding strategie dle kategorií Modio.cz
Výše uvedených výsledků jsem dosáhl pouze bez nastavení rozšířeného nastavení ceny a při minimální ceně za proklik. TEdy při naprosto minimálním biddingu.
Pro implementaci je důležité XML
Jak bývá zvykem, nahrání a aktualizace sortimentu je prováděna skrze XML feed. Stačí, aby měl specifikaci pro Heuréku nebo Zboží.cz. Pokud však chcete míst jistotu 100% kompatibility se všemi elementy, doporučuji využít Mergado, které připravilo vlastní export pro Modio.cz.
Máte-li zájem implementovat svou nabídku e-shopu na MODIO, není nic jednoduššího, než vyplnit formulář pro přidání obchodu.
Zařazení si MODIO zvládá samo
Pokud bude XML feed dobře postavený a bude obsahovat správně vyplněné elementy, jeho zpracování nebude trvat dlouho. Čím méně informací bude ve zdroji dat uvedeno, tím déle bude trvat implementace a následné spuštění propagace. Avšak nic není potřeba dále dělat, automat a pracovníci zbožového srovnávače se o všechno postarají.
Chystá se expanze do zahraničí
Na závěr už jen uvedu, že MODIO nechce zůstat je na českém trhu, ale už několik měsíců se aktivně pracuje na expanzi do zahraničí. Nejdříve to bude Slovensko, které by se mělo spustit v roce 2021. Další země budou následovat podle toho, jak se bude tomuto rozšíření dařit.
Všem prodejcům oblečení mohu MODIO doporučit. Dokud se z něj nestane gigant typu FAVI (neporostou administrativní, personální a ostatní náklady), bude generovat objednávky za velmi nízké ceny.