Modrá smrt (BSOD) je jednou z “dominant” operačního systému Windows. Já se s ní setkal i u Windows 10, ale našel jsem řešení. Konkrétně se jednalo o chybu CRITICAL STRUCTURE CORRUPTION, jejíž příčin může být hned několik.
Chyba CRITICAL STRUCTURE CORRUPTION
Pravidelně (každý den) se mi v nepravidelných intervalech objevovala chyba CRITICAL STRUCTURE CORRUPTION, která mě vždy dopoledne přivítala, ale pouze jednou. Jakmile proběhl tvrdý restart, chyba se už nikdy nedostavila.
Uložil jsem si tedy záznam logu z daného okamžiku. Vypadá takto:
Na vině jsou paměti?
Dle projetí výsledků se strýčkem Google se zdálo, že na vině může být nekompatibilní operační paměť (8 GB DDR3). Ta však po cca 13 hodinovém testu prošla bez jediné závady. Kde je tedy chyba?
Rychlé spouštění zlobí
Dle chování (vždy 1x po zapnutí PC a víc ani ránu) jsem začal pátrat více až jsem objevil řešení.
Na vině je služba rychlého spuštění, která sice zaručí rychlý start operačního systému, ale způsobuje právě onu modrou smrt.
Po jejím vypnutí už se chyba neobjevila ani jednou a že mi PC (procesor Intel Core i5) nabíhá o několik vteřin pomaleji mi skutečně nevadí.
K volbě vypnutí služby rychlého spuštění se dostanete přes Start -> Možnosti napájení (vepsáno do vyhledávání) -> Nastavení tlačítek napájení (postranní panel).
Po 3 měsících absolutní pohody bez modré obrazovky se dnes, t.j. 16.11.2020 modrá obrazovka opět objevila.
Postupoval jsem podle návodu: start, možnosti napájení atd. Udělal jsem kontrolu, vše je tak, jak jsem to před 3 měsíci nastavil.
Zakopaný pes bude jinde.
S pozdravem
Hugo Rybín
Zdravím,
zjistil jste čím to bylo? Mám desktop Lenovo, s Win 10, používám ho již cca 6 let a v posledním týdnu dochází k neustálým pádům. Nejdříve vše zamrzne, nelze spustit ani správce úloh a po nějaké době spadne celý systém. Žádné hardwarové ani SW změny jsem nyní nedělal.
Specifikace:
Lenovo H30-05
Procesor: AMD A6-6310 APU with AMD Radeon R4 Graphics 1.80 GHz
RAM: 12 Gb
Systém: Windows 10 Home
64bitový operační systém, procesor pro platformu x64
Předem děkuji za rady
Petr
Ahoj Petře,
6 let není žádný věk na notebook, ale co píšeš, tak to vypadá na nějaký HW problém. Zkusil bych nejprve nainstalovat https://osdn.net/projects/crystaldiskinfo/downloads/77593/CrystalDiskInfo8_17_5.exe/ a podívat se, jestli není disk nějaký nakousnutý. To by bylo vidět hned po prvním spuštění.
Jako druhé bych se podíval na paměti, přes noc nechat běžet MEMTEST.
Jestli ani to nic neukáže, můžeš ještě zkusit nabootovat nějakou linuxovou distribuci (doporučuji Ubuntu) a pracovat v ní, jestli se problémy objeví. Pokud ne, na vině zřejmě bude Windows, ale opravdu to vidím na HW.
Zdravím, mám už nějakou chvíli problém s modrou obrazovkou která skáče kdy jí napadne.
Mám Lenovo z50-70 a windows 10 64bit
Jediné co tak mi odešel klasický disk a byl nahrazen SSD 500GB.
Chybová hláška modré obrazovky je SYSTEM SERVICE EXCEPTION
Co selhalo: NETIO.SYS
zkoušel jsem hledat všemožně, ale bezvýsledně. Nainstaloval jsem i lenovo service bridge který doporučil změnit verzi bios a ani to nepomohlo. Zaplatil jsem full verzi antiviru, sice našel nějaký hijacking a adware…nevím tedy zda si s tím poradil, píše že jsem ok ale stále skáče destyy.com a linkvertise?…
Děkuju moc za případně rady a brzou reakci. Tomáš