Sklik: jak na automatické tagování a jeho nastavení?

Seznam Sklik patří mezi nejznámější PPC nástroje na českém internetu. Já ho řadím hned na 2. místo po Google Ads. Avšak jak si mohu na mnoha místech všimnout, někteří marketéři neumí zapnout tagování (štítkování, označování) …

Sklik, logo

Seznam Sklik patří mezi nejznámější PPC nástroje na českém internetu. Já ho řadím hned na 2. místo po Google Ads. Avšak jak si mohu na mnoha místech všimnout, někteří marketéři neumí zapnout tagování (štítkování, označování) PPC kampaní a Google Analytics tak není schopen korektně označovat akvizice Skliku. Jak tedy na to?

 

Hledejte v Skliku

Nástroj Sklik má funkci s názvem Automatické tagování URL, kterou je nutné zapnout, protože je defaultně vypnutá. Tu zapínají snad všichni markeťáci, tak nechápu, proč se prostě při založení nového PPC účtu automaticky nezapíná, ale to je otázka na Seznam, kterou zde stejně nevyřešíme.

Funkci naleznete v záložce Nástroje na 5. místě od shora. Pokud ji nemáte již zapnutou, vypadá, jako na snímku níže.

Sklik, vypnuté automatické tagování
Sklik, vypnuté automatické tagování

 

Zapínáme a nastavujeme tagování

Na vyšedlé stránce si nemůžeme nevšimnout tlačítka Zapnout automatické tagování, takže ho stiskneme. Od tohoto okamžiku se návštěvy z kanálu Sklik označují podle pravidel, které vidíme níže (Zdroj kampaně, Médium kampaně atd.). Dokonce zde můžeme některé hodnoty přepisovat a editovat podle svého, ale vesměs se jedná pouze o označení a pojmenování.

Pokud je chcete mít jako většina inzerentů, neměňte je, pouze s jednou jedinou výjimkou. Tou je položka Zdroj kampaně, kde je v základu nastavená hodnota “seznam”, kterou doporučuji přepsat na hodnotu “sklik” (samozřejmě bez uvozovek). Zdrojů typu “seznam” je totiž více a v Google Analytics by to mohlo působit nepřehledně, když by jste chtěli vyfiltrovat pouze Sklik akvizice a zadali hodnotu “seznam”. Objevilo by se několik řádků a lehce by mohlo dojít k záměně.

Sklik, automatické tagování, přepsaný Zdroj kampaně
Sklik, automatické tagování, přepsaný Zdroj kampaně

 

Bez správného měření se pracovat nedá

Na závěr tohoto krátkého příspěvku už jenom zmíním, že se správa PPC či jiné marketingové činnosti bez pořádného měření dělat nedají. V tomto případě, když by nebylo povolené tagování Skliku, by se akvizice a konverze řadily mezi přímé/neoznačené. Vypadalo by to, že Sklik nepřivádí žádnou návštěvnost, negeneruje konverze a prostě nefunguje, což by byla škoda a v reportu by to určitě nevypadalo hezky.

Tak na to nezapomínejme, ano?

Napsat komentář