Jak asi víme, ve vyhledávání na internetu v České republice dominují dvě společnosti, Seznam a Google. Zatímco Google se chová velice pragmaticky, Seznam méně. Dokonce se někdy může zdát, že si na vás Seznam “zasedl”. Statistické výsledky pak podle toho také vypadají a vy se můžete snažit, jak chcete. Dá se s tím něco dělat?
Seznam to má stejně spočítané
Období vlády Seznamu, jakožto provozovatel nejpoužívanějšího vyhledávače v České republice, jsou pryč a nevrátí se. Napovídá tomu třeba infografika agentury eVisions.cz, která sice sahá jen do roku 2017, ale každému trochu znalému musí být jasné, že se rozdíl v používanosti stále více prohlubuje.
SEO pravidla dodržujete? Někdy ani to nestačí
Nejen z osobních zkušeností mohu potvrdit, že když se alespoň trochu věnujete SEO optimalizaci (z hlediska struktury webu, používání hierarchie stylů, indexace stránek apod.), Google to dokáže adekvátně ocenit. Na straně Seznamu to však neplatí.
Dokázal bych pochopit, že se Seznam chová čím dál více jako firma, jejíž cílem je realizovat zisk. Bezděčné blogy, stránky s komerčně nízkou hodnotou a obdobné projekty tedy nemají šanci?
Rozdíly jsou někdy propastné
Jak vlastně může vypadat takový rozdíl návštěvnosti Google vs Seznam? Třeba na tomto mém blogu: za dobu 14 dní mi Seznam přivedl čtenáře v počtu desítek, Google v počtu několika stovek. Beru samozřejmě unikátní IP adresy, ne opakované návštěvy.
Je tedy potřeba dávat Seznamu peníze, abych měl stránky více navštěvované? I když se jedná o takovýto můj soukromý nekomerční projekt? Možná, že se Seznamu můj styl psaní prostě nelíbí, ale to má pak smůlu on, ne já :-)
Jak jste na tom vy? Také se vám to stává?