Správce reklam Facebooku je základním rozhraním pro vytváření reklamních kampaní, sestav a reklam samotných. Mimo to zobrazuje spoustu důležitých informaci, jako jsou počet zobrazení reklam, vydaná částka, cena za provedení konverze a další. V přednastavených sloupcích ale chybí návratnost investic do reklamy. Pojďme ho tam přidat.
Kde se mění sady sloupců?
V první řadě musíme vědět, kde se mění sady sloupců. Předvolené i možnost jejich změny najdeme na počítači v horizontální liště nad tabulkou dosažených hodnot, jak je vidět na snímku níže.
Nejběžněji užívané předvolby sloupců
S každým novým účtem pro reklamy se vytváří Správce reklam s přednastavenými sestavy sloupců. To je praktické, protože pokud máte na starost více uživatelů, vždycky u nich najdete stejný základ.
Nejčastěji užívané a automaticky se zobrazující předvolby sloupců jsou Úspěšnost a Efektivita a kliknutí.
Sada sloupců Úspěšnost nám ukazuje množství provedeních konverzních cílů za sledované období, dosah, počet zobrazení a náklady za konverzní cíl. Nevynechává ani celkové náklady, vydanou částku.
Sada sloupců Efektivita a kliknutí je dle mého mnohem přínosnější, protože obsahuje stejné údaje jako výše uvedená Úspěšnost, ale přidává hodnoty CPC (cena za proklik), CTR (míra proklikovosti) a CPM (cena za 1000 zobrazení).
Jdeme na přidání hodnot konverzí a návratnosti propagace
V místě výběru sloupců se na konci nachází položka Přizpůsobit sloupce, kterou kliknutím otevřeme. Objeví se nám tabulka všech možných sloupců, jejíž hodnoty si můžeme zobrazit.
Naštěstí v tabulce můžeme jednoduše vyhledávat. Já doporučuju vyhledat a nastavit metriku hodnoty nákupu (v případě e-shopu) a návratnost.
Vlevo dole máme možnost tuto předvolenou sadu sloupců pojmenovat a uložit pro budoucí snadné vyvolání zvolených sloupců a metrik.
Vpravo si můžeme nastavit umístění sloupců, případně odebrat nepotřebné. Samotné přesouvání je přecitlivělé, takže trpělivost a pomalou ruku.
Sloupce máme na svém místě, stačí měnit sledované období
Pokud jste došli až sem, umíte ve správci reklamu Facebooku a Instagramu přidávat sloupce a metriky hodnoty konverzí a návratnosti. Dle své libosti si zde můžete sloupce nastavit libovolně, jak to bude vám nebo klientovi vyhovovat.
Na první pohled do tabulky tak budete vědět, jestli propagace splňuje požadované PNO, ROAS. Já osobně sloupce hodnota a návratnost umisťuju hned za vydané částky, abych měl tyto důležité hodnoty u sebe.