Jak často Heuréka páruje produkty? Hodiny až měsíce

Heuréka je největší a nejpoužívanější zbožový srovnávač v ČR. Už o něm slyšel snad každý. Dostat na něj produkty svého e-shopu nebývá nic složitého. Musíte mít kompatibilní XML a po jeho implementaci čekat na spárování. …

Párování Na Heuréce Sk

Heuréka je největší a nejpoužívanější zbožový srovnávač v ČR. Už o něm slyšel snad každý. Dostat na něj produkty svého e-shopu nebývá nic složitého. Musíte mít kompatibilní XML a po jeho implementaci čekat na spárování. Bez něj se totiž budou vaše produkty zobrazovat pouze ve fulltextu a to je špatně. Jak dlouho ale máme čekat na spárování? Hodiny, dny i měsíce!

Aktualizace feedu každé 2 hodiny

Heuréka kontroluje a aktualizuje feedy každé 2 hodiny v placeném režimu a každé 4 hodiny ve FREE režimu. Teoreticky by se dalo říct, že jakmile něco ve svém portfoliu změníte a přegenerujete daný XML soubor, Heuréka ho načte v rámci následujících 2 hodin.

To ale neznamená, že za 2 hodiny budou produkty napárované s ostatními, konkurenčními.

Přehled zařazených a nezařazených produktů v administraci Heréky SK
Přehled (ne)zařazených produktů na slovenské Heuréce

Další informace naleznete v oficiální Heuréka nápovědě.

Mergado aktualizuje pomaleji

Frekvence aktualizací každé 2 hodiny se může zdát dobrá, i kdyby se jednalo o rychloobrátkové zboží. Problém však bývá s aktualizací dostupnosti (element DELIVERY) e-shopu. Ty běžně aktualizují zdrojový XML feed 1-2x za den.

I správce Mergado, kterého používám u většiny svých klientů, aktualizuje XML feed cca 1x za 4-6 hodin. Oproti e-shopu je to už hodně rychlé, ale na Heuréku to nestačí. Ještě jsem se snad nesetkal s e-shopem, kde by to vadilo.

Nejdříve páruje automat, poté administrátor

Běžný postup je takový, že se nejdříve o párování stará automat. Pokud máte jasně identifikovatelné zboží (přesný název, EAN kód apod.), spárování opravdu může být otázkou hodin či dnů.

Unavený muž s hlavou opřenou o ruku sedící u pracovního stolu
Unavený z neefektivity

Pokud máte produkt, kde tyto jednoznačné údaje nemáte nebo je schválně neuvádíte (například kvůli konkurenci), párování se může protáhnout na dny i týdny. Protože si s nimi automat neporadí a musí se jim věnovat příslušný administrátor.

Oblečení a obuv páruje Heuréka měsíce

Výše uvedené bohužel neplatí v případě, že máte e-shop zaměřený na obuv či oblečení. V těchto případech trvá párování 1-3 měsíce (potvrzeno z úst pracovníka zákaznického servisu).

Dále mám vyzkoušeno, že se zboží na Heuréce CZ páruje mnohem rychleji, než na Heuréce SK. A to se netýká pouze oblečení a obuvi, ale třeba i elektro vybavení. Důvodem může být menší konkurence (menší počet e-shopů), ale také pomalost či menší osazení personálu pro slovesnký trh. Každopádně je potřeba s tímto faktem počítat.

Zavolejte, napište. Možná to trochu urychlíte

Pokud máte pocit, že párování probíhá už moc dlouho nebo prostě spěcháte (chcete stihnout sezónu), není nic jednoduššího, než napsat e-mail na podpora@heureka.cz nebo zavolat na zákaznickou linku 488 570 070. Z ní vás ale většinou odkážou na e-mail, takže je lepší zaslat zprávu přímo a hned.

Odpověď obvykle čekejte do následujících 24 hodin pracovního dne a možná tak něco málo uspíšíte, ale bez záruky.

3 komentáře u „Jak často Heuréka páruje produkty? Hodiny až měsíce“

  1. Možná na to máš na blogu jiný článek – podstatná je pro spárování ta kvalita vstupních dat z e-shopu. Heureka páruje tak, že nejprve potřebuje spárovat kategorii, a potom název. K tomu mohou pomoci další data, jako např. ty EAN kódy. A tady se dá párování urychlit. Zrovna ta kategorie je takový evergreen – pořád posílají e-shopy kategorie do XML feedů, jako “novinka”, “sleva” a podobně. Až po čase zjistí, že zboží napárované není, volají na pomoc marketingové specialisty, ti mění kategorie na skutečné, někdy rovnou dle stromu Heureky, a pak ke spárování dojde v řádu jednotek dní. Jenže mezi tím uteklo fúra času. A pokud toto e-shop dělá např. v říjnu a doufá, že stihne Vánoční prodeje, tak si zadělává na trable :-(

    Vida, ta sezónnost je další věc. Obecně např. před Vánoci, časy mohou narůstat. Je to dáno tím, že e-shopy naskladňují velké objemy nového zboží. A tak se do Heureky i třeba Zboží.cz valí kvanta nových dat, která musí párovacími procesy projít. A protože serverovny nejsou nafukovací, mohou se termíny produlžovat…
    Takže ono vlastně, pokud by např. e-shop s textilem chtěl v klidu stihnout na Heurece letošní podzimní či Vánoční sezónu, má s naskladněním zboží (z pohledu dat do e-shopu) nejvyšší čas. Byť to může takto v létě znít zvláštně, že?

    :-)

    Odpovědět
    • S tím rozhodně souhlasím, že EAN kódy a správná kategorizace proces zrychlují, ale ona kategorizace bez správných kategorií kolikrát není ani možná. Vím to moc dobře, protože online marketing dělám a párování na Heuréce do toho patří.

      Ale například v segmentu obuvi znám případy, kdy jsou kategorizace a všechny ostatní údaje v pořádku, čeká se na spárování ze strany Heuréky, ale týdny ubýhají a Heuréka páruje pouze desítky produktů týdně! To je v případě stovek až tisícovek produktů skutečně na měsíce.

      Odpovědět
  2. “…Ale například v segmentu obuvi znám případy, kdy jsou kategorizace a všechny ostatní údaje v pořádku, čeká se na spárování ze strany Heuréky, ale týdny ubýhají a Heuréka páruje pouze desítky produktů týdně! To je v případě stovek až tisícovek produktů skutečně na měsíce…”

    Rozumím. Souhlas.
    Na blogu psali jejich vývojáři o přípravě nových nástrojů pro párování. Tak se necháme překvapit
    a držíme palce :-)

    Odpovědět

Napsat komentář