Jak často Heuréka páruje produkty? Hodiny až měsíce

Heuréka je největší a nejpoužívanější zbožový srovnávač v ČR. Už o něm slyšel snad každý. Dostat na něj produkty svého e-shopu nebývá nic složitého. Musíte mít kompatibilní XML a po jeho implementaci čekat na spárování. …

Párování Na Heuréce Sk

Reklama

Texpo banner, prodej levných náplní do tiskáren

Heuréka je největší a nejpoužívanější zbožový srovnávač v ČR. Už o něm slyšel snad každý. Dostat na něj produkty svého e-shopu nebývá nic složitého. Musíte mít kompatibilní XML a po jeho implementaci čekat na spárování. Bez něj se totiž budou vaše produkty zobrazovat pouze ve fulltextu a to je špatně. Jak dlouho ale máme čekat na spárování? Hodiny, dny i měsíce!

Aktualizace feedu každé 2 hodiny

Heuréka kontroluje a aktualizuje feedy každé 2 hodiny. Teoreticky by se dalo říct, že jakmile něco ve svém portfoliu změníte a přegenerujete daný XML soubor, Heuréka ho načte v rámci následujících 2 hodin.

To ale neznamená, že za 2 hodiny budou produkty napárované s ostatními, konkurenčními.

Párování Na Heuréce Sk

Mergado aktualizuje pomaleji

Frekvence aktualizací každé 2 hodiny se může zdát dobrá, i kdyby se jednalo o rychloobrátkové zboží. Problém však bývá s aktualizací dostupnosti (element DELIVERY) e-shopu. Ty běžně aktualizují zdrojový XML feed 1-2x za den.

I správce Mergado, kterého používám u většiny svých klientů, aktualizuje XML feed cca 1x za 4-6 hodin. Oproti e-shopu je to už hodně rychlé, ale na Heuréku to nestačí. Ještě jsem se snad nesetkal s e-shopem, kde by to vadilo.

Nejdříve páruje automat, poté administrátor

Běžný postup je takový, že se nejdříve o párování stará automat. Pokud máte jasně identifikovatelné zboží (přesný název, EAN kód apod.), spárování opravdu může být otázkou hodin či dnů.

Pokud máte produkt, kde tyto jednoznačné údaje nemáte nebo je schválně neuvádíte (například kvůli konkurenci), párování se může protáhnout na dny i týdny. Protože si s nimi automat neporadí a musí se jim věnovat příslušný administrátor.

Vyčerpaný, unavený

Vyčerpaný, unavený

Oblečení a obuv páruje Heuréka měsíce

Výše uvedené bohužel neplatí v případě, že máte e-shop zaměřený na obuv či oblečení. V těchto případech trvá párování 1-3 měsíce (potvrzeno z úst pracovníka zákaznického servisu).

Dále mám vyzkoušeno, že se zboží na Heuréce CZ páruje mnohem rychleji, než na Heuréce SK. A to se netýká pouze oblečení a obuvi, ale třeba i elektro vybavení. Důvodem může být menší konkurence (menší počet e-shopů), ale také pomalost či menší osazení personálu pro slovesnký trh. Každopádně je potřeba s tímto faktem počítat.

Džíny na hromadě
Džíny na hromadě

Zavolejte, napište. Možná to trochu urychlíte

Pokud máte pocit, že párování probíhá už moc dlouho nebo prostě spěcháte (chcete stihnout sezónu), není nic jednoduššího, než napsat e-mail na podpora@heureka.cz nebo zavolat na zákaznickou linku 488 570 070. Z ní vás ale většinou odkážou na e-mail, takže je lepší zaslat zprávu přímo a hned.

Odpověď obvykle čekejte do následujících 24 hodin pracovního dne a možná tak něco málo uspíšíte, ale bez záruky.

Reklama

3 komentáře u „Jak často Heuréka páruje produkty? Hodiny až měsíce“

  1. Možná na to máš na blogu jiný článek – podstatná je pro spárování ta kvalita vstupních dat z e-shopu. Heureka páruje tak, že nejprve potřebuje spárovat kategorii, a potom název. K tomu mohou pomoci další data, jako např. ty EAN kódy. A tady se dá párování urychlit. Zrovna ta kategorie je takový evergreen – pořád posílají e-shopy kategorie do XML feedů, jako „novinka“, „sleva“ a podobně. Až po čase zjistí, že zboží napárované není, volají na pomoc marketingové specialisty, ti mění kategorie na skutečné, někdy rovnou dle stromu Heureky, a pak ke spárování dojde v řádu jednotek dní. Jenže mezi tím uteklo fúra času. A pokud toto e-shop dělá např. v říjnu a doufá, že stihne Vánoční prodeje, tak si zadělává na trable :-(

    Vida, ta sezónnost je další věc. Obecně např. před Vánoci, časy mohou narůstat. Je to dáno tím, že e-shopy naskladňují velké objemy nového zboží. A tak se do Heureky i třeba Zboží.cz valí kvanta nových dat, která musí párovacími procesy projít. A protože serverovny nejsou nafukovací, mohou se termíny produlžovat…
    Takže ono vlastně, pokud by např. e-shop s textilem chtěl v klidu stihnout na Heurece letošní podzimní či Vánoční sezónu, má s naskladněním zboží (z pohledu dat do e-shopu) nejvyšší čas. Byť to může takto v létě znít zvláštně, že?

    :-)

    Odpovědět
    • S tím rozhodně souhlasím, že EAN kódy a správná kategorizace proces zrychlují, ale ona kategorizace bez správných kategorií kolikrát není ani možná. Vím to moc dobře, protože online marketing dělám a párování na Heuréce do toho patří.

      Ale například v segmentu obuvi znám případy, kdy jsou kategorizace a všechny ostatní údaje v pořádku, čeká se na spárování ze strany Heuréky, ale týdny ubýhají a Heuréka páruje pouze desítky produktů týdně! To je v případě stovek až tisícovek produktů skutečně na měsíce.

      Odpovědět
  2. „…Ale například v segmentu obuvi znám případy, kdy jsou kategorizace a všechny ostatní údaje v pořádku, čeká se na spárování ze strany Heuréky, ale týdny ubýhají a Heuréka páruje pouze desítky produktů týdně! To je v případě stovek až tisícovek produktů skutečně na měsíce…“

    Rozumím. Souhlas.
    Na blogu psali jejich vývojáři o přípravě nových nástrojů pro párování. Tak se necháme překvapit
    a držíme palce :-)

    Odpovědět

Napsat komentář