Google: blokování cookies třetích stran včetně Facebooku je tu

O internetovou novinku a zásah roku 2024 se stará Google, který se rozhodl blokovat cookies třetích stran. Zatímco někteří uživatelé jásají, že se zbaví online stalkingu a množství reklam, někteří to vidí jinak. A možná …

Facebook pod lupou

O internetovou novinku a zásah roku 2024 se stará Google, který se rozhodl blokovat cookies třetích stran. Zatímco někteří uživatelé jásají, že se zbaví online stalkingu a množství reklam, někteří to vidí jinak. A možná oprávněně.

Třetí stranou je také Facebook

Třetí stranou se v tomto případě myslí například sociální síť Facebook. Ta patří mezi nejvíce používané sociální sítě na světě, včetně České republiky.

Z hlediska online marketingu je Facebook velice oblíbeným a silným propagačním a prodejním kanálem. Obecně patří Google Ads mezi nejefektivnější, ale Facebook ho v mnoha případech dotahuje a někdy dokonce předbíhá.

Většina účastníků měří Facebookové konverzí události pomocí Meta Pixelu. Ten je ale do jisté míry závislý právě na cookies, která budou od Google blokována.

Řešením je Facebook Conversion API

Toto není žádný „blesk z čistého nebe“. O blokování cookies třech stran se už dlouho mluví a píše. Proto je Facebook připraven s řešením. Tím je Conversion API, které už nyní má řada klientů implementované a využívá.

Ve zkratce jde o proces, kdy se o poskytování dat inzerentovi (v našem případě Facebooku/Meta) nestará internetový prohlížeč, ale přímo server obsluhující e-shop.

Blokování cookies ze strany Google začalo

K počátku roku 2024 začal Google blokovat cookies u 1 % uživatelů. Pokud vše půjde podle plánu, do konce roku by mělo být blokováno téměř 100 % uživatelů. Znamenalo by to, že ti uživatelé, kteří používají pouze cookies pro své marketingové účely (například Facebook Pixel), přijdou o data událostí a to by znamenal konec jejich propagace. Reklamní kampaně by jely „naslepo“.

V současné době nevíme, které procento uživatelů má cookies třetích stran blokováno a ani jakou metrikou vybírá uživatele k blokování, tak je lepší nasadit Conversion API co nejrychleji. Ať neriskujeme, že se dostaneme do hledáčku Google a přijdeme o cenné měřitelné události.

Reklama

Napsat komentář