Vánoce se kvapem blíží a zkušení majitelé e-shopů vědí, že mezi svátky probíhá menší počet objednávek, než obvykle. Propagace však stále běží a jsou z ní neadekvátní náklady. Doručování zboží a provoz firem bývají také omezené, mnohdy se provádí inventury. Pojďme tedy pozastavit zbožové srovnávače Heuréka a Zboží.cz, abychom je po Novém roce mohli zase spustit v plné síle.
Heuréka má FREE režim
Heuréka pro tyto případy využívá tzv. FREE režim, při kterém zůstává vše nastavené (XML feed, produkty atd.). Rozdíl oproti placenému režimu je, že se produkty odpárují a přestávají se zobrazovat v kategoriích, více o rozdílech zde. Produkty se objevují pouze ve fulltextovém vyhledávání podle relevance.
Ve finále to znamená pokles pozic až o desítky stránek, což znamená, že je zde minimální šance na provedení konverze.
Co se týká “odpárování”, nemusíte mít strach. Heuréka si ponechává záznam o vašich produktech, takže jakmile opět přejdete do placeného režimu, produkty se za krátko napárují tak, jak byly před pozastavením.
Aktivaci FREE režimu naleznete po přihlášení do Heuréky administrace v záložce PPC a správa kreditu => Nastavení zobrazování.
Deaktivace kampaně na Zboží.cz
Zbožový srovnávač Zboží.cz to má trochu jiné, nedisponuje FREE režimem. Pokud chcete kampaň pozastavit, musíte ji skutečně DEAKTIVOVAT. Opět se jedná o vratný proces, takže se nemusíte bát, že by došlo k nějakému smazání či anulování hodnot a dat.
Volbu najdete po přihlášení do administrátorského rozhraní v záložce Kampaně => Správa kampaně. Deaktivaci provedete jedním stisknutím tlačítka, opětovná aktivace se provádí na stejném místě.
Oproti Heuréce je tato deaktivace “pevnějšího” charakteru, tzn. vaše zboží se kompletně vypne, XML feed jakoby přestane být pro Seznam viditelný. Ani fulltextové hledání produktů nebude možné.
Deaktivací Zboží.cz vypnete produktové kampaně Seznam Sklik
V případě deaktivace na Zboží.cz se nejen vypne zobrazování produktů ve srovnávači, ale dojde také k vypnutí produktů pro Seznam Sklik. To může být problém, pokud například vypínáte Zboží.cz i mimo svátky (z důvodu nízké výkonnosti), nebo prostě chcete nechat produktové kampaně (tím i dynamický retargeting) zapnuté.
Produktové kampaně Sklik jsou se Zboží.cz úzce propojené, takže pokud chcete mít produktové kampaně aktivní, musíte na podporu Seznam zaslat zprávu, že chcete “uvést eshop do stavu pro Sklik“. Jakmile Vám vyhoví, budete moct účet pro Zboží.cz deaktivovat, ale pro Seznam Sklik zůstane feed s produkty viditelný.
Vypnutí na Zboží.cz trvá až 12 hodin
Aby Zboží.cz nebylo zmatené, když by probíhalo několik aktivací/deaktivací během jednoho dne (nevím, proč by to někdo dělal), obvyklá maximální doba změny režimu je uváděna 12 hodin.
Každopádně je Seznam a.s. obchodní společností a jejím cílem je realizace zisku, takže i když se v jednom okamžiku rozhodnete, že chcete Zboží.cz vypnout, nějakou chvíli vám ještě musí běžet. Ještě z vás Seznam musí něco vytáhnout.
Nezapomeňte opět zapnout
Jakmile skončí období svátků nebo plánovaného pozastavení, nezapomeňte zbožáky opět aktivovat do placeného režimu. Napište si datum do plánovače, ale také počítejte s tím, že změna nemusí proběhnout ihned. Dle slov podpory Zboží.cz to může být až následující den.