Každý, kdo aktivně publikuje nebo propaguje na sociální síti Instagram, by měl znát bezpečná místa. Co to vlastně je? Jsou to místa, kam Instagram neumisťuje textové a grafické prvky. Například reklamní texty a loga.
Pozor na překrývání grafiky a textů
Pokud vytváříte grafické příspěvky/bannery pro klienta k publikování na sociálních sítích Facebook, Instagram a dalších, neměly by se jednotlivé prvky překrývat. Měly by se dodržovat bezpečné zóny, resp. informační sdělení a grafika přímo na obrázku by měla být v těchto místech. Jinak může dojít ke kolizi s automaticky vkládanými prvky a obsahy by se překrývaly.
To rozhodně nevypadá dobře a to ani nemluvím o ztracené informační hodnotě.
Kam tedy umisťovat
Různé grafické nástroje typu Canva mají ve svém portfoliu již předpřipravené grafické šablony, které stačí pozměnit. Měly by splňovat podmínky bezpečných zón, ale nemusí to být pravidlem.
Níže uvedený snímek je přímo z nápovědy Facebook Business pro Instagram Reels a Stories, takže by to mělo být to nejpřesnější označení bezpečných zón.
Jakmile se s překryvem setkáte, měli byste o tom informovat grafika, případně mu poslat odkaz na tento příspěvek.