31,5 % uživatelů internetu používá Ad Blocker

Máte rádi internetové reklamy, nebo je přímo nesnášíte? Ad Blocker je označení programu spadající do skupiny blokátorů internetových reklam. Souhrnně 31,5 % všech uživatelů internetu zamezuje zobrazování reklam v prohlížeči. Patříte mezi ně? Informace z …

Koláčový graf podílu uživatelů užívající Ad Blocker s hodnotou 31,5 %

Máte rádi internetové reklamy, nebo je přímo nesnášíte? Ad Blocker je označení programu spadající do skupiny blokátorů internetových reklam. Souhrnně 31,5 % všech uživatelů internetu zamezuje zobrazování reklam v prohlížeči. Patříte mezi ně?

Informace z webu BACKLINKO

Podle portálu BACKLINKO v roce 2024 průměrně 31,5 % uživatelů internetu blokuje reklamy. Tedy každý třetí. Důvody jsou různé, například:

  • Lepší obsluha webu bez reklam.
  • Vyhnutí se obtěžujícím sloganům.
  • Touha neukazovat, kde se návštěvník pohybuje.
  • Bez reklam se načítají weby rychleji.
Koláčový graf podílu uživatelů užívající Ad Blocker s hodnotou 31,5 %
Podíl uživatelů užívající Ad Blocker, zdroj: https://backlinko.com/ad-blockers-users

Asi bych použil přísloví “kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde”, ale tím nechci obhajovat provozovatele, kteří mají na webu více reklam než přínosného obsahu.

Reklamy mají své opodstatnění

Reklamy známe z TV, rádií, internetu, noviny, billboardů a dalších zdrojů. Teď ruku na srdce. Bez reklamy by spousta firem nemohla existovat (i když to nejsou reklamní agentury), protože by bez reklam neprodávaly a nenaplňovaly své obchodní cíle. Alespoň ne v takové míře.

Takže kdo blokuje reklamu, blokuje rozvoj?

V České republice je míra blokování reklam 29,8 %

U nás v České republice internetové reklamy blokuje 29,8 % populace. Je to mírně pod celosvětovým průměrem. Češi tedy nijak nevybočují.

Nejvíce uvědomělí jsou obyvatelé Jižní Koreje, Japonska a Ghany (dle zdroje BACKLINKO). Míra blokování v těchto zemích je velmi nízká:

  • Jižní Korea – 21,3 %
  • Japonsko – 15,8%
  • Ghana – 10,6 %

Jižní Korea a Japonsko patří mezi technologicky velmi vyspělé státy a možná by se očekávalo, že budou reklamu blokovat více, než je celosvětový průměr. Ale opak je pravdou. Jejich obyvatelé jsou více uvědomělí a ví, že reklama dokáže hýbat trhem.

Napsat komentář